O’REILLY Learning「Strategic Monoliths and Microservices」Chapter 1 Business Goals and Digital Transformation

https://learning.oreilly.com/library/view/strategic-monoliths-and/9780137355600/

Part I Transformational Strategic Learning through Experimentation
Chapter 1 Business Goals and Digital Transformation

最も優れたビジネスの成果は、多くの消費者に必要とされ、完全にユニークで、最適な価格の製品を作り出すことである。
しかし、最も偉大なイノベーターは、消費者がその必要性を認識する前に、独創的な製品を発明する人たちです。

(George) Bernard Shaw: “Some men see things as they are and ask why. Others dream things that never were and ask why not.”
“ある者はあるがままの物を見て、なぜと問う。他の者はありもしないことを夢想し、なぜそうしないのかと問う。”

SpaceX Innovation
未知の未知を発見するために物事を試してみるという単純な方法。

ソフトウェアが有意義な変化を遂げるためには、そのアーキテクチャとデザインが、より良いユーザーの成果を可能な限り迅速に提供することをサポートする必要がある。

Conway’s Law: “Organizations which design systems are constrained to produce designs which are copies of the communication structures of these organizations”
「システムを設計する組織は、その組織のコミュニケーション構造のコピーである設計を生み出すよう制約される」

企業の知識は、文書などの物理的な成果物や、ソースコードの実装によるモデルやアルゴリズムで具体化することができるが、これらは労働者の集合知とは比較にならない。

・Identify goals.
・Define short iterations and implement.
・Deploy increments when legitimate value is achieved.
・Review the outcome, record debt, goto 1.

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Posted by shi-n